دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

آمار بازدیدهای زیربخش : 1281052
بازدیدهای ۲۴ ساعت گذشته: 1528
کاربران حاضر در پایگاه: 0
 آخرین تاریخ به روزرسانی پایگاه:
1400/12/24

شرح وظایف واحدسخت افزار

 | تاریخ ارسال: 1396/12/9 | 
  • ارایه مشاوره در امور فنی و پشتیبانی
  • کنترل و نظارت بر خرید تجهیزات رایانه‌ای و برق اضطراری
  • تحقیق و کارشناسی در خصوص فناوریهای سخت‌افزاری جدید و مورد نیاز دانشگاه
  • تحقیق در مورد تعمیر و پشتیبانی تجهیزات جدید و خاص
  •  ساخت یوزرهای Vpn وآموزش نحوه استفاده
  • ساخت یوزرهای vdi و آموزش نحوه استفاده
  • تعمیرات وتعویض قطعات در صورت لزوم و پشتیبانی تجهیزات رایانه‌ای مرکز و آن بخش از تعمیرات دانشکده‌ها که در محل قابل انجام نباشد
  • نگهداری و نصب کلیه قطعات سخت افزاری موجود در دانشگاه
  • تلاش به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی تجهیزات رایانه ای موجود در دانشگاه و به روز نمودن آن
  • کمک به جذب نیروهای متخصص امور رایانه مورد نیاز مرکز(شناسایی افراد مستعد، مصاحبه اولیه، معرفی)
  • ارتباط و هماهنگی‌های لازم با متصدیان امور رایانه دانشکده‌ها و واحدهای ذیربط
  • نظارت بر عملکرد سامانه های سخت افزاری مورد استفاده بخش های مختلف
  • مشاوره تهیه تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز بخش های مختلف
  • تهیه راهنماهای ادوات سخت افزاری
  • رفع عیب سیستم های رایانه ای و تجهیزات جانبی
  • ارایه لیست تجهیزات مورد نیاز برای سیستم های رایانه ای
  • مشاوره در تهیه قطعات مورد نیاز
  • توانمند سازی کاربران در استفاده بهینه از سیستم ها
  • نظارت بر قراردادهای خرید سخت افزار دانشگاه
  • پشتیبانی سخت افزار رایانه ای دانشگاه
  • تامین تجهیزات مورد نیاز برای واحد سخت افزار
  • همکاری با دفتر حقوقی جهت بررسی قراردادهای سخت افزار و شرکت در جلسات مناقصات سخت افزاری
  • عقد قراردادهای پشتیبانی سخت افزار در موارد لازم با شرکت های خصوصی
  • بررسی وضعیت موجود سخت افزار
  • شناسایی شرکت های توانمند جهت خرید قطعات
  • اسمبل و نصب و راه اندازی سیستم های کامپیوتری
  • مشارکت در راه اندازی شبکه های کامپیوتری
  • چک کردن سیستم ها از نظر سخت افزاری و تعمیرات و تنظیمات مربوط به آن و تعویض قطعات و ارتقاء سیستم در صورت نیاز
  • انجام تنظیمات مربوط به شبکه جهت اتصال به اینترنت
  • بازدید از قسمت های مختلف و بررسی مشکلات سخت افزاری و شبکه ای و رفع مشکلات موجود
  • تأیید قطعات تعویضی کامپیوترهای تعمیری توسط شرکت طرف قرارداد
  • همکاری در انجام بررسی های راهبردی در زمینه فن‌آوری اطلاعات
  • مشاوره و همکاری جهت خرید قطعات سخت افزاری
  • نظارت بر آزمایش پیکربندی سیستم به منظور اطمینان از صحت کارکرد دستگاهها
  • ایجاد ارتباط با سایر مراکز رایانه ای داخلی و یا خارج به منظور آگاهی از پیشرفت علمی و فنی در خصوص سخت افزار ونرم افزارهای پایه ای و بکارگیری آنها در صورت نیاز
  • همکاری با طراحان، تحلیلگران ،‌کارشناسان شبکه به منظور ایجاد تسهیلات علمی و فنی مربوط به فن آوری اطلاعات
  • تهیه دستورالعمل های راهبردی و نگهداری سیستم سخت افزاری
  • آموزش و راهنمایی پرسنل جهت رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری
  • شرکت در دوره های آموزشی در صورت نیاز مدیریت فن‌آوری جهت پیشبرد سریعتر و بهتر امور و همچنین انجام تعمیرات سخت افزاری در داخل واحد تعمیرات فن آوری
  • ثبت لیست سخت­افزاری کامپیوترهایی که کد شناسایی ندارند در برگه­های مخصوص جهت اختصاص دادن کد شناسایی به آنان
  • سازماندهی برگه تعمیرات و کلیه امور صورت گرفته و ارائه گزارش امور به مدیریت فن آوری اطلاعات
  • پیگیری و انجام سایر امور محوله